Християнська етика
28 квітня року Божого 2010 Міністерство освіти і науки України організувало круглий стіл щодо викладання предметів духовно-морального циклу. За 15 років група ентузіастів намагається прийти до спільного знаменника і напрацювати єдину всеукраїнську програму. На сьогодні чітко вимальовуються три напрямки: Київський, Львівський, Острозький, хоч наприкінці дев'яностих існувала одна програма — Львівська. Вона була несуттєво змінена в Острозі і суттєво в Києві. На засідання цього круглого столу від Острозької академії була представлена програма доктора пед. наук, професора Жуковського 7-9 класи. (Ваша слуга також входить до кола авторів цієї програми).
Програма складена згідно сучасних вимог і викладена на 110 сторінках. Має досить вагому першу частину. Як педагог, вперше читаю таке серйозне напрацювання. Київ представляв свій комплекс «Християнська етика в українській культурі». Суть комплексу справді відповідає назві, тому є культурологічним. Львівяни закидали п. Жуковському те, що його програма ніби-то надто теологічна, забуваючи при цьому, що вона — одного кореня з їхньою. Моя ж думка — дещо іншого плану. Програма як програма. Її затверджує Міністерство. Але ж якість її реалізації у руках вчителя. Мною упорядковані посібники однозначно пропонують і вчителеві і учневі етичні загальнолюдські цінності, ми нічого нікому не нав'язуємо, ми пропонуємо еталон, зразок, а кожний буде вибирати сам модель своєї поведінки в суспільстві. На часі — грунтовна підготовка фахівців, адже предмет «Розмаїття релігій та культур світу» — абсолютно новий і відмінний від того, чим жила атеїстична педагогіка радянських часів. Прикро вражає те, що і чернівецькі теологи недооцінюють важливість предметів духовно-морального циклу. (маю на увазі п. Докаша, який через ЗМІ відкрито про це проповідує).
Програма складена згідно сучасних вимог і викладена на 110 сторінках. Має досить вагому першу частину. Як педагог, вперше читаю таке серйозне напрацювання. Київ представляв свій комплекс «Християнська етика в українській культурі». Суть комплексу справді відповідає назві, тому є культурологічним. Львівяни закидали п. Жуковському те, що його програма ніби-то надто теологічна, забуваючи при цьому, що вона — одного кореня з їхньою. Моя ж думка — дещо іншого плану. Програма як програма. Її затверджує Міністерство. Але ж якість її реалізації у руках вчителя. Мною упорядковані посібники однозначно пропонують і вчителеві і учневі етичні загальнолюдські цінності, ми нічого нікому не нав'язуємо, ми пропонуємо еталон, зразок, а кожний буде вибирати сам модель своєї поведінки в суспільстві. На часі — грунтовна підготовка фахівців, адже предмет «Розмаїття релігій та культур світу» — абсолютно новий і відмінний від того, чим жила атеїстична педагогіка радянських часів. Прикро вражає те, що і чернівецькі теологи недооцінюють важливість предметів духовно-морального циклу. (маю на увазі п. Докаша, який через ЗМІ відкрито про це проповідує).
3 коментарі
"… християни не такі сильні як хотілось би." — яку силу тут мається на увазі, чи то пак в чому вона мала би полягати?